Міжнародна науково-практична конференція "Орф-підхід" 17 березня 2019, м. Київ

17 березня 2019 року у м. Києвi вiдбулася ІІ Мiжнародна науково-практична конференція на тему: «Орф-пiдхiд у розвитку креативностi: шляхи iнтеграцiї у сучасну мистецьку освiту». Організаторами конференції, як і минулого року були:
ГО "Орф Шульверк Асоціація України" та Факультет мистецтв імені Анатолія Авдієвського Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова.
На заході були присутні представники навчальних закладів, музичних студій, студенти, науково-педагогічні працівники, виробники музичних інструментів (Дмитро Кудря, «КрихіткаСова», «Artwoodlab»). Радник ректора Національної музичної академії України ім. П.І. Чайковського Юрій Луценко, який був запрошений на захід, відзначив готовність до співпраці та висловив слова підтримки.
Конференція об'єднала спеціалістів, які розділяють та втілюють у своїй роботі ідеї видатного австрійського педагога-музиканта Карла Орфа.
Президент ГО "Орф Шульверк Асоціація України" Світлана Фір розповіла про здобутки організації за 2018 рік та заінтригувала присутніх майбутніми планами. Можна сказати, що орф-вихор тільки набирає оберти і вже скоро закрутить та підхопить усіх творчих, думаючих педагогів, які хочуть створювати якісну музичну освіту в Україні.

Теретична частина заходу була представлена такими презентаціями:
1. Катерина Завалко "Креативність та творчість в Орф-підході"
2. Святослав Воробйов "Композиція мелодії на поетичний текст"
3. Ганна Васюткевич "Орф-підхід у розвитку чистого інтонування мелодії дітей молодшого дошкільного віку."
Зіркою заходу стала магістр мистецтв з Інституту Карла Орфа Angelika Wolf (Ангеліка Вольф) з майстер класом “Shake the Tree!” - A Picture Book inspiring Creativity and the Principle of “Unfolding” in the Orff-Approach.




Ангеліка Вольф отримала спеціальну підготовку у галузі руху/танцю та роботі з хором. Вивчення рухів Хатха-Йоги та Рудольфа фон Лабана збагатили її досвід в області цілісності музики та танцю та привели до дослідження цього аспекту у педагогіці Орф-Шульверка. В нинішній час Ангеліка розробляє концепцію для шкільних вчителів музики, що представляє універсальну роль руху та танцю. Береться до уваги досвід, де будь-які ритми, рими, спів, удар барабану, звук ксилофону та будь-яка інша музична діяльність можуть бути відображеними у русі; внутрішнє та зовнішнє, слідуючи елементарним принципам Карла Орфа.
Ангеліка Вольф в основному викладає у різних навчальних закладах Австріі: у педагогічних університетах, Університеті «Моцартеум» та Консерваторії у галузі музичної та танцювальної педагогіки. Присвятивши себе розповсюдженню орф-підходу, вона працює також на міжнародному рівні. Так, нещодавно Ангеліка почала викладати креативний музичний підхід вчителям музики Великобританії.





Під час майстер класу видатного педагога присутні відчули на собі магію орф-процесу та поринули у створення історії через власне тіло, спів, рух з залученням музичних інструментів.
Коротко про наступні майстер класи.
Шестак Крістіна представила практичний воркшоп "Креативні методики на індивідуальних музичних заняттях". На воркшопі було проведено декілька фрагментів занять з дітьми різних вікових категорій: використання і важливість донотної музичної грамоти у малюків (3 - 5 років), імпровізація, як спосіб розкрити дитину та її здібності в більш дорослому віці (6 - 13 років). Відбулася презентація проекту «БЛОКФЛЕЙТА У МУЗИЦІ ЕПОХИ БАРОКО» (музиканти-педагоги, які практикують орф - підхід представили сучасне бачення музики того часу в музичних мезансценах з елементами танцю, хореографії та paper theatre).


Миронова Наталія провела майстер-клас "Музичний Орф-театр". Під чітким та мудрим керівництвом викладача присутні за 1,5 години створили казку та змогли розібрати її за структурою, етапами, елементами, інструментами. Учасники змогли доторкнутися до чарівного світу орф-театру, зазирнути в середину та бути безпосередніми учасниками процесу.
Марія Мартос презентувала міждисциплінарний підхід в роботі "Танець як малюнок". Крізь сучасний танець Марія провела присутніх до витоків та розвитку міждисциплінарності як явища в мистецтві, об’єднавши танець та малювання.


Олена Росстальна познайомила усіх зі «Сторітелінг: практична інструкція з використання». Під час майстер класу ми шукали відповіді на питання: як правильно будувати історії; які практичні інструменти можна використовувати, створюючи історії з дітьми; як створювати історії з непересічними та цікавими сюжетами; як синтезувати різні види мистецтв у сторітелінгу (історія-книга, історія-гра, історія-театр); як сторітелінг сприяє розвитку фантазії, креативності та творчого мислення. Учасники майстер класу дізналися секрети сучасного методу навчання та мали змогу попрактикуватися.





Євгенія Шульга запропонувала познайомитися з темою "Традиційний танець, як засіб спілкування". Присутні познайомилися з основними рухами традиційних танців, розглянули структуру та класифікацію традиційних танців, навчилися танцювати декілька з них. Також учасники створили власні комбінації рухів (зв'язки) та побачили, як можна використовувати традиційні танці в роботі з дітьми, підлітками та дорослими. І все це під супровід справжніх "троїстих музик" з дитячого фольклорного колективу "Орелі", м.Київ.




Матеріали конференції щодо впровадження орф-підходу та практичних орф-моделей видані у збірнику науково-практичних матеріалів.
До наступного року!









Наталія Беззубенко